Wednesday 21 January 2009

Finally

Hi there everybody!

I'm doing good here in Dublin. Due to my tiredness I will (again) write my blog in Dutch. This saves me time and mistakes (at least, so I hope). Read and reap!

Dus dan ga ik nu maar verder in het Nederlands. Het is dag drie, en het is eindelijk zover: ik heb een kamer gevonden. En niet zomaar eentje, maar een met de perfecte locatie: direct in Temple Bar area. Dat is de uitgaanswijk van Dublin midden in de stad, en ook op 5 minuten loopafstand van de uni. Een goede plek dus, en ik ga er morgen heenverhuizen. Ik ga daar samenwonen met twee Franse meisjes en een Portugese jongen (waarbij ik op de kamer slaap). We hebben een mooie woonkamer (x2, want ook nog een zitgedeelte met TV op de vlonder met balkon) en de rest is wel prima. Ik ben erg opgelucht dat ik wat gevonden heb, want ik ben namelijk wel moe van al dat zoeken. Het is niet leuk om ergens aan te komen en niets te hebben. Dat zal ik de uni hier ook zeggen, is duidelijk iets dat ze moeten veranderen.

Even nog een mooi stukje over wat ik gister heb meegemaakt en voor mijzelf heb opgeschreven:
,,Dag 2. 14:20u (CET). Vanmorgen heb ik allerlei afspraken gemaakt om naar kamers te kijken. Nu ben ik op weg naar kamer 1. Ik heb afgesproken in het nabijgelegen Crumlin Shopping Mall. Wat een pauperwinkelcentrum zeg! 80% heeft afgeplakte ruiten en enkel de supermarkt trekt de sloom lopende Ieren. De Kuilsburg in Delfzijl van vroeger is er niks bij!"
Die kamer bleek ook 10x niks. Veel te ver weg, enorm vochtig en nog duur ook. Wel groter dan wat ik nu heb, maar dat moet dan maar. Dat was zeker 45 minuten lopen naar de uni, en daar heeft absoluut niemand zin in. Gelukkig maar dat ik dat niet gedaan heb. Verder heb ik nog een andere flat gezien waar ik 7m2 voor 550 euro pm kon huren (en daar kwam nog zeker 20 euro gwe pm overheen) en iets waar je met vier stinkende kerels op 1 kamer kon slapen. Allemaal niet zo best, en daarom ben ik blij met wat ik nu heb.

Nu ga ik zo met een paar Nederlanders eten en uit, ik heb er wel veel zin in al ben ik al helemaal gesloopt weer na vandaag. Je maakt lange dagen zo, en die kilometers die ik loop zijn ook niet mis. Ik begin de stad wel meer te waarderen, en ik heb zowaar het eerste streepje zon gezien vandaag. Helaas duurde dat maar (letterlijk) een minuutje, maar het was er toch maar mooi.
Morgen dus verhuizen, jullie horen hoe dat gaat.
Zoals altijd is het leuk als jullie een reactie achterlaten!
gr. Peter

5 comments:

  1. fijn dat het nu dus toch gelukt is. dat is een pak van ons hart. dat het zo moeilijk is om buiten de uni om te huren is zo wel duidelijk geworden. misschien kunnen volgende dublingangers er hun voordeel mee doen. kijk maar of je een foto'tje kunt sturen als je er bent. een portugese jongen lijkt me wel leuk, is in ieder geval internationaal. ik hoop dat hij geen zweetvoeten heeft, ik hoorde van miriam dat je met de voeteneinden van het bed tegen elkaar aan staat.

    ReplyDelete
  2. ZO leuk om je verhalen te lezen, je werkt ze snel bij ook! Ben superblij voor je dat je nu eindelijk een kamer hebt, in zo'n hostel voor een lange tijd is natuurlijk ook niet echt rustig voor jezelf. Nu kun je eindelijk echt daar gaan 'wonen' en je er thuis gaan voelen:)
    Ben benieuwd naar je komende blogs, ik hou ze nauw in de gaten;) Spreek je snel, liefs San

    ReplyDelete
  3. Moet ik nou de komende maanden alleen op Wesley K. zeiken op de tribune? :-)

    Gegroet,

    Ronald

    ReplyDelete
  4. 'Castle Temple Bar', klinkt niet verkeerd. Heel begrijpelijk dat je drie bondgenoten nodig had om je Ierse kasteel te kunnen veroveren, die Ieren zijn taaie rakkers. Gelukkig heb je snel wat gevonden, een paar dagen hostel is wel uit te houden, maar een paar maanden.. :') Tot 28/2!

    ReplyDelete
  5. Ik lees je blog al;) Fijn dat je een kamer hebt! echt heel relaxed! Ik wacht op de eerste foto's!
    Liefs, bren

    ReplyDelete