Wednesday 28 January 2009

Nieuwe stek

Terwijl mijn eten op mij in de magnetron staat te wachten en vooral mijn maag staat te popelen om hiervan gebruik te gaan maken wil ik jullie toch nog even een blogje geven voor vandaag. Waarschijnlijk heeft nog niet iedereen de kans gehad om mn nieuwste blog door te lezen, maar dat kan gelukkig hieronder gewoon nog.

Zoals jullie zien heb ik ook mn foto op de frontpage verandert: dat is de Liffy die Dublin verdeelt in een noord- (dublin oneven) en een zuidzijde (dublin even). Erg mooi om te zien 's avonds, hoewel t vergeleken met de Waal, Maas en Rijn een prutsriviertje is.

Vandaag is het dan zover: ik heb een nieuwe kamer aangenomen. Dit gaat me ruim 100 euro in de maand schelen en is ook nog eens stukken groter. Helaas niet zo'n mooie locatie, maar op zich niet slecht: 5 minuten van de uni en ruim 10 van het centrum. Ik ga vanavond al wat spullen oververhuizen, en dan morgen de rest. Eens kijken waar ik ga slapen vannacht, ik denk echter nog in mn oude kamer. Scheelt een hoop gedoe ;). Ik ben best wel moe en heb weinig energie om ook nog de hele zooi op sleep te nemen nu. Daarnaast plande ik dit maal wél met de bus te gaan, en die rijden nu weer minder vaak na zessen.

Verder heb ik vandaag een Irish Culture workshop gehad: dat was echt erg leuk om te zien. Ik heb meer over de cultuur en de taal gehoord, er waren studenten die live Ierse muziek speelden en de geschiedenis daarbij vertelden (blijkt dat het meeste gewoon invloeden uit Europa zijn, dus niet eens echt authentiek Iers) en ook nog eens Ierse dansles van een wel hele mooi Ierse gehad. Dat was vooral erg tof, iedereen die van die traditionele stapjes ging leren. Echt leuk om te doen, en ik zie er ook naar uit om mijn vak "Irish Culture" te gaan volgen komend semester.

Ik wordt nu wat slap en licht in mn hoofd dus ga maar eens eten ;). Vanavond maar eens even kijken of er nog iets leuks te doen is, en dan morgen mn student ID afhalen.

Jullie horen gauw weer meer, ook met foto's en info over hoe de kamer bevalt.


Ohh, en nu ik er toch voor zit: Het nieuwste nummer van Lily Allen is erg tof! (Fear)

1 comment:

  1. mooi, goed om te lezen allemaal. tot later

    ReplyDelete