Tuesday 20 January 2009

A small Dutch blog for those interested

Hi all,

I will be writing this blog in Dutch while I don't have a lot of time at the moment but I do want to let to know everybody how I'm doing here in Dublin.

Het gaat goed hier. Ik zit in een prima hostel, dat is op zich niet zo erg. Het enige is dat het wel jammer is dat mensen allemaal een beetje op zichzelf zijn en dus niet echt van een praatje. Vooral die Fransen zijn echt erg, maar niks aan te doen. Ik slaap op een 4 persoons kamer met een Franse jongen (ruimte zat dus) die op Affelay lijkt. Wel een aardige jongen, dus dat scheelt. Hij heeft me ook al aan zijn vrienden voorgesteld waarvan er sommige ook hetzelfde gaan studeren als ik. Dat scheelt dus alvast!

Internet is hier gratis, dat is een hele erge meevaller. Ik kan door het hele hostel wireless dus aan internet geen gebrek. Heb wel 1,5 uur in de stad naar een stekkerswitcher gezocht, dat viel nog niet mee. Al die gekke Ieren hebben alleen maar plugs die van Iers naar Europees gaan, en niet andersom. Gelukkig toch nog een campingwinkel gevonden: daar hadden ze m wel. Weer €6,50 weg, maar het is beter dan geen stroom ;-). Over geld gesproken: alles is hier reteduur. Chips betaal je gewoon 2 euro voor, en dan heb je van die knakenchips van het huismerk. Beetje jammer dus. Gelukkig is t avondeten nog wel betaalbaar, hoewel dat niet echt geweldig was. Maar goed, eten is eten en dat is al genoeg ;-).

Het ontbijt was karig maar ja, iig gratis sinaasappelsap. Ze hadden niet eens pindakaas, dat was wel naar. Dan maar toast met boter en suiker gegeten: iig voedzaam.

Ik ben druk aan het mailen voor kamers. Vind het nog wel een beetje eng om zomaar de telefoon te pakken (helemaal daar je niemand zo direct verstaat) dus eerst maar even per mail. De kamer waar ik gister was gaan kijken viel me hard tegen. De buurt was prima (erg vlakbij de uni en de stad) maar de kamer zelf was amper 7m2 en daar moest ik dan €550 voor betalen. Nevernooitniet dus. Ik was echter wel scherp en vroeg dat meisje dus waarom zij (als vertrekkende) een nieuwe bewoner zoekt. Blijkt dus dat de mensen die eruit gaan dat moeten doen, anders krijgen ze hun borg niet meer terug. Over genaaid gesproken. Helemaal omdat die kamer dus overpriced was, en daar vind ik nooit meer een ander is. Dus gauw verder zoeken. Zometeen om 2 uur heb ik alweer een afspraak, dus maar even kijken. Ook heb ik die Griffith Halls maar weer gemaild, daar wil ik ook even langs. Die zijn ook al in prijs gezakt (99 per week ipv 128) dus wellicht dat ik dat toch maar ga doen.

Verder is het centrum van de stad wel mooi, maar waar ik eerst met de bus doorreed een grote zooi. Daar werd je niet echt vrolijk van, en zeker niet als je al met wat twijfels afreist. Maar goed, heb wel wat meer vertrouwen weer gekregen dus het komt hopelijk allemaal goed. Ik hoop vooral dat ik snel wat meer leuke mensen tegenkom, want op deze manier zit ik hier wel redelijk allenig nog. Die Fransen zijn in ieder geval een start, en een meisje uit Seattle waar ik mee praatte ook. Als het zo doorzet dan komt het helemaal goed.

Ik heb gister ook maar gelijk een Iers nummer gehaald. Het nummer is 0858348318 (+353). Ik probeer nog wel te switchen tussen mn Nederlandse en mn Ierse simkaart, maar ws zal mn Ierse er vanaf nu wel vaker inzitten. Ik hoop snel weer wat uit Nederland te horen, en ik zal vanavond kijken of ik mijn skype aan kan zetten (username = petermoedt).

Ik hoop dat jullie allemaal deze blog in de gaten gaan houden en ook een reactie plaatsen. Dat zou leuk zijn: dit is (als het goed is) voor iedereen mogelijk door op "comments" te klikken.
Allemaal tot snel, en boek een ticket om langs te komen. Ik heb al wel hele mooie dingen gezien in de stad die het zeker waard zijn om beter te bekijken en ik hoop jullie snel te zien!

2 comments:

  1. Hey dude!

    Klinkt als een groot avontuur op dit moment zeg, hopen dat je snel een relaxde en voor een goede prijs kamer vind! Ik ben vandaag al mn zooi aan het pakken en ga morgen eind vd middag naar Engeland, dus vanaf donderdag The English life will begin!:)

    Geniet er van en we houden nog contact over welke datum het handigst is om te meeten!:D

    Liefs, Anne!

    ReplyDelete
  2. hoi peter,

    ik duim even dat het lukt op de campus. misschien wel een kamer voor jezelf als er niet zoveel studenten zijn. we wachten het af!!

    xx cora

    ReplyDelete