Wednesday 4 February 2009



Hi everybody,

For the English readers among you: I'm sorry, I will remain to write in Dutch as I don't have the time to actually take the time to make some nice English top notch writings. So I'm sorry, but soon I will hope to write in English again, as it would be more internationally applicable then. Right?!

So, where were we. Ah yes, ik ging een blog schrijven. Vandaag mn derde dag van colleges, en nu even een middagpauze. Die ga ik zo even optimaal benutten met de zoektocht naar vette allstars daar ik écht nieuwe schoenen nodig heb. Ik heb namelijk ook last van mn voet: op een of andere rare manier doet mn voorvoetgewricht pleurispijn wanneer ik wat meer begin te lopen op een dag. Het gaat echter al beter, maar nog niet zoals zou moeten. Ik kijk het nog even aan, anders moet ik toch echt ff naar de medical services van de uni hier. Ik heb echter alle hoop dat t gewoon goed gaat komen. :)
Mn nieuwe kamer en huis bevallen prima. Het is er schoon, de afstand tot dingen is op zich prima en ik betaal ten minste niet zoveel (hoewel €350 nog steeds niet niks is natuurlijk). Terwijl de zon hier begint te schijnen drink ik mn enorme theemok maar eens leeg. Degene die al in dit huis woonde - en dat een half jaar praktisch voor zichzelf had - begon de afgelopen dagen te zeuren. "Haar" mok was namelijk niet aanwezig in de kast. En of mn huisgenoten die hadden. Nou, nee dus, want ik heb m. Hij is mooi groot en daardoor hoef ik minder vaak mij richting de waterkoker te begeven. Vandaag vroeg ze het echter ook aan mij. Het begint een beetje angstige vormen aan te nemen, daar zij natuurlijk alles voor zichzelf gehad heeft en nu ineens moet delen. Dus als antwoord op de vraag gaf ik natuurlijk heel erg handig: ,,why, is it your personal cup then? Because I might have it - i dunno - but I only take cups from the cupboard". Dat maakte haar geloof ik wel impliciet duidelijk dat "opstaat, plaatsje vergaan" ook hier in Dublin geldt: en spullen voor algemeen gebruik zijn evengoed van mij. Dus twee minuten later kwam ik met de blijde mededeling dat ik m had, en liet m zien. Om er vervolgens een mooie kop thee in in te schenken. ;-). Ja, moet je maar niet zo kinderachtig doen, hehehe. Verder ben ik een heel lief en tolerant persoon hoor!

Zo maar eens richting de stad lopen. Ik moet daar namelijk ook zijn op de uni straks, dus dat komt helemaal goed uit.
Vanavond ga ik even een filmpje kijken en morgen heb ik nog geen plannen voor, op college na. Vanmiddag English for Academic Purposes. Daar moesten we zo'n pre-screen test voor maken om je niveau te checken. En gelukkig zit ik nu in de beste groep (van de 8) dus ik heb weer een egoboost erbij. Mag ook wel. Daarnaast ga ik nog op zoek naar mogelijkheden om te sporten, want dat is op de uni behoorlijk karig, ook al willen ze laten blijken van niet. 1x in de week voetballen is té weinig voor me, daar ik normaal in Nijmegen 4 tot 5x per week op het veld of in de zaal met de bal aan de voet te vinden ben. Gelukkig komt dit weekend weer Premier League op TV, krijg ik toch nog mn wekelijkse portie binnen ;).

Oh ja, de foto's die je ziet zijn van een orgel in een mooie kerk en van een vette underground gig in Andrew's Lane Theatre.

2 comments:

  1. gelezen. leuk hoor.

    ReplyDelete
  2. Ha Peter,

    ik ben jaloers op je mok, heb nu zo'n irritant kleintje voor me staan... :P
    je blogs zijn leuk om te lezen dus ga vooral door! Heb je nog geen cultuurschok gehad??:P Iig veel plezier in je nieuwe crib!

    xxx Ilse

    ReplyDelete